Hontai Judo ry
Staffan Lindgren
TIEDOTE 7.3.2010

Hontai Judolle mitaleja aluemestaruuskisassa ja Junnu-Cupissa 6.-7.3.2010

Viikonloppuna 6.-7.3.2010 oli Järvenpään Urheilutalolla vilskettä, kun paikallinen seura Järvenpään Akagi apunaan Porvoon Shirokawa järjestivät ensin lauantaina Etelä- ja Kaakkois-Suomen aluemestaruuskisat ja sunnuntaina Junnu-Cupin. Hontai Judo osallistui lauantaina neljän nuoren voimin ja sunnuntaina oli mukana 8 nuorta. Yhteensä nuoret toivat kotiin 10 mitalisijaa.
Hontai oli hyvin edustettuna myös tuomaripuolella, jolla Timo Lehtonen ja Aleksi Mikkola teivät kaksi täyttä päivää työtä tuomareina kisoissa selviten urakasta hienosti.

Aluemestaruuskisoissa joutui keltavöinen E-junnu Antti Kinnunen heti kovaan kyytiin, kun hän sai vastaansa kolme oranssivöistä, päätä pidempää, vuotta vanhempaa ja kolme kiloa painavampaa vastustajaa. Sisukkaasti kamppailleelle Antille kertyi paljon kokemuspääomaa tuleviin kilpailuihin, kuten myös Jenna Heiniölle, joka tällä kertaa jäi ilman voittoa C-tyttöjen sarjassaan.

Inka Verlin halusi uusia vastustajia tulevia nuorten SM-kisoja ajatellen, joten hän osallistui C-poikien sarjaan. Alle 46 kilon sarjaansa selvästi alipainoinen Inka selvisi tuplapoolistaan ulos voittajana ipponin ja yukon voitoilla, mutta semifinaalissa tuli tappio sarjan voittaneelle Aku Laakkoselle, joten sijoitukseksi jäi kolmas sija. Pyry Luhtanen sijoittui sarjassa BP-45 kolmanneksi taisteltuaan täyden ajan kokeneita muita mitalisteja vastaan.
Aluemestaruuskisojen tulokset ja ottelukaaviot.

E-junnut Ilja ja Maksim Roudak sekä Nestori Morén saivat kaikki mitalin kaulaansa

Junnu-Cupissa sijoittuivat kaikki Hontai Judon nuoret mitalisijoille. E-junnuista Maksim Roudak voitti sarjansa kolmella voitolla, ja pikkuveli Ilja sijoittui toiseksi sarjassaan kahdella voitolla. Nestori Morén sijoittui kolmanneksi kahdella voitolla kärsittyään yhden niukan hantei-tappion. D-nuorista Roope Karppinen sijoittui toiseksi yhdellä ja Djessy Paku-Toto kolmanneksi kahdella ippon-voitolla. C-nuoret Anton Salmenkylä ja Ville Svensk sijoittuivat molemmet toiseksi sarjoissaan komeilla ipponin arvoisilla heitoilla. Roope Martikainen sai urakkansa päätteeksi kaulaansa pronssimitalin.
Junnu-Cupin tulokset ja ottelukaaviot.

Ensimmäistä kertaa kisoissa ollut Djessy Paku-Toto
voitti kaksi ottelua ipponin arvoisin tekniikoin